Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Praha Brno po D1, s humorem

Trempové mají Hudsonské šífy, Američané Bermudský trojúhelník, ale to se nevyrovná peklu zvanému D1. 

Nedávno mi zavolal obchodní partner a říká: „Sejdeme se v Brně“. Já na to „Néé, tam se nikdy nedostanu, já bych musel jet z Prahy, ty to máš z Přerova jen kousek, to dojdeš pěšky“, ale trval na svém.

Došel jsem si tedy na hlavní nádraží, zda něco jezdí do Brna. „Jó pane, co umřeli mašinfíra Příhoda a Casey Jones, tak se do Brna nikdo neodváží. Nedávno to nějaký cestující dal s pěti přestupy, a pořádný kus šel po pešunku, ale to prý byl odvážný horolezec, normální člověk to vlakem nedá.

Jdu na letiště. „Bohužel do Brna žádné letadlo nelítá. Zájem je velký, ale vždy když vypravíme nějaké letadlo do Brna, tak se najednou ztratí z radaru, pak už ho nikdy nikdo nevidí, ani trosky nelze najít, prostě záhada, tak raději do Brna nelétáme.“

Věděl jsem, že tedy musím jet autem, po D1 a že to bez přípravy nedám. Nutná je především psychická příprava, vzal jsem z knihovny všechnu dobrodružnou a strašidelnou literaturu. Jack London, Otakar Batlička, Richard Halliburton, Robert Scott, Edgar Poe a tak, čím drsnější tím lepší.

Trempové mají Hudsonské šífy, Američané Bermudský trojúhelník, ale to se nevyrovná peklu zvanému D1.

Noc před odjezdem jsem špatně spal, noční můry, co všechno se může stát, mne budily. Ale ráno v šest hodin již pevně svírám volant a jedu. Cesta začala dobře, ale sotva zmizela pouliční světla Jižního města v zrcátku, začalo to – závěry, zúžení, dva pruhy, jeden pruh, kolony, povrch oraniště, auto skáče jak přes Taxisův příkop, do kopce motor řval a vydával ze sebe poslední watt výkonu, pak zase cesta z kopce, kde bych plužil i na sjezdových lyžích, zatáčky za horizontem, z lesů se na nás dívaly divné stíny, prostě hrůzná cesta. Kolem mne jeli další odvážlivci, všichni totálně soustředění na každý metr cesty.

V jedné koloně jsme si povídali, starý řidič říkal, že jednou v zimě čekal týden než ho vyhrabali, další cestující zase vypravoval, že slyšel o někom, kdo to ujel za dvě hodiny, tomu jsme nikdo nevěřili a jeden manželský pár si vybalil cestovní vařič a uvařil oběd než se kolona pohnula.

Nakonec jsem do Brna dojel, dokonce o hodinku dříve než jsem plánoval. Prošel jsem se městem, hezké město, tramvaje, lidi jako jinde, univerzita, zajímavé hodiny na náměstí, dokonce kašnu jsem našel.  Vzal jsem vodu do spojených dlaní a tu slyším „nechastétuvoduchčijódotohomorgoši“. „Prosím, nerozuměl jsem Vám“, odpovídám zmateně. „Aha, odkud jsi“, na to bodrý chlapík. „Z Prahy“, odpovídám po pravdě, protože pražský přízvuk mne stejně prozradí.  „Tak pij pomalu, je studená, ale léčivá“, on zřetelně.

A teď jsem ho prokoukl, ze zeměpisu sedmé třídy si pamatuji, že v Brně žádná léčivá voda není. Ale nechtěl jsem se hádat, tak říkám „Prima, tak já se vrátím a vezmu si do flašky. Raději do dvou, sousedi jsou z Hustopeči, tak jim dám taky jednu.“ Chlapík nic neřekl a odešel.

Po práci jsem se vydal zpět domů. Opět to bylo drsné. V rádiu hlásili, že po celém území je zataženo, nad námi svítilo slunce, sotva ohlásili protrhávání oblačnosti, na nás sedl mrak. Jel jsem, co auto dalo a ve zpětném zrcátku viděl, jak se mraky stále zatahují a kdoví, zda mi deset metrů za zadním blatníkem nesněžilo. Po mnoha hodinách jsem uviděl betonovou poušť jižňáku a začal věřit, že dojedu. Do Prahy muži dojeli se strhanými rysy, šedivými vlasy, ženy plakaly úlevou a slzy jim padaly do přístrojové desky. Dali jsme to, máme za sebou D1!

Věděl jsem se, že nyní vydržím všechno. A taky ano, v televizi jsem se díval na povolební vyjednávání a nic se se mnou neudělalo. Nyní vím, že jsem plně připraven na vládu vzešlou z voleb a dokonce i na situaci, kdy premiérem bude Andrej Babiš a sídlo vlády bude na Čapáku, ministrem školství a vlastenectví bude Tomio Okamura a opozici bude dělat jen Václav Klaus mladší, který nikoho jiného nepustí k mikrofonu.

Nic takového, ani EET, ani kontrolní hlášení čehokoliv kamkoliv, mne nezničí, já dal D1 tam a zpátky za jeden den!!

 

PS: Vše je to humor a nadsázka, Brno mám rád, byť tam nejsem často :-) 

 

Autor: Aleš Müller | čtvrtek 26.10.2017 16:51 | karma článku: 22,96 | přečteno: 1132x
  • Další články autora

Aleš Müller

Politické pitomosti kolem nás

V neděli 10.června 2018)byla v OVM (u Moravce v ČT) velká diskuze o zdravotních sestrách. A najednou se všichni začali shodovat, že by se sestrám měly dát výsluhy, čili nějaká penze po odsloužených letech.

13.6.2018 v 15:45 | Karma: 26,54 | Přečteno: 721x | Diskuse| Politika

Aleš Müller

O Czexitu s černým humorem

Článek je pro ty co mají rádi černý humor a postkatastrofické příběhy Čísla o ekonomickém dopadu, o kurzu koruny vůči euru, o nezaměstnanosti jsou reálným odhadem dopadu nejtvrdší varianty Czexitu, ostatní je fabulace.

7.2.2018 v 10:55 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1146x | Diskuse| Politika

Aleš Müller

Proč ČSSD prohrála volby, aneb o minimální mzdě

Proč ČSSD prohrála volby? Protože neumí počítat. Není nutná znalost diferenciální matematiky či dalších složitých oblastí této vědy, stačí kupecké počty.

4.12.2017 v 8:14 | Karma: 7,54 | Přečteno: 163x | Diskuse| Politika

Aleš Müller

Proč vyhrál Andrej Babiš a proč asi příště prohraje

Populismus, byť chytrý, problémy společnosti neřeší. V české společnosti je část voličů hloupá, o těch to není, ale část společnosti, která je oprávněně frustrována.

23.10.2017 v 7:52 | Karma: 42,43 | Přečteno: 8196x | Diskuse| Politika

Aleš Müller

EET - jak velké daně jsou ve službách

Hlavním problémem české daňové soustavy je naprostá nevyváženost daňového zatížení. To se projeví po zavedení EET ve službách s vysokým podílem lidské práce. Pojďme počítat.

8.11.2016 v 19:26 | Karma: 34,18 | Přečteno: 1317x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Muž vyššího věku (Nerudu již oslovovali velebný kmete). Živnostník, účetní, poradce. Manažer neziskové organizace s dlouholetou tradicí. 

Seznam rubrik