Studénka - symbol politiky

Ohledně již druhého neštěstí ve Studénce padlo hodně zajímavých názorů, slibů, nic neříkajících vyjádření. Ale nikdo neřekl holou pravdu – za druhé neštěstí ve Studénce mohou jen a pouze politici. 

O tom, co se bude opravovat, budovat, jak, kolik to může a nemůže stát, to vše je plně v rozhodnutí politiků.

Politici rozhodovali a stále rozhodují, o tom, zda se na vysokorychlostních tratích budou budovat nadjezdy, podjezdy či závory a za kolik. Zjistěte si, kdy padlo rozhodnutí o opravě této části koridoru, kdo byl v té době ministrem dopravy, financí a kdo premiér a můžete jim useknout pravou ruku, neboť se podepsali pod špatná rozhodnutí.

Politici rozhodli kupříkladu, že do golfových areálů se nalilo v uplynulém dotačním období něco kolem 500 miliónů korun. A spočítejte si, kolik nadjezdů by se za golfové areály dalo pořídit.

Je politické rozhodnutí, zda někde bude most, podjezd, úrovňové křížení nebo i nic. Ve Studénce je na druhém konci nádraží nový most, a tento přejezd zde být nemusel, mohla zde být jen lávka pro pěší. Ale to je opět politické rozhodnutí, neboť všichni železniční inženýři Vám řeknou – tam kde jezdí Pendolino, nemá být úrovňové křížení.

Co jsem měl možnost poznat stavební techniky, architekty, přejí si odevzdat dobré dílo. Nejsou to hoštapleři, co opraví pár pražců a nehledí vlevo vpravo. Bude zajímavé sledovat, jak soud rozhodne o vině při zřícení výstavby mostu na druhém konci, tohoto již proklatého nádraží. Ale dovíme se o pozadí? Jak stanovil zadavatel cenu? Jak někdo rozhodl o postupu výstavby? Rozhodl o viditelně špatném postupu technik, manažer, majitel firmy, politik, nedostatek prostředků, nebo nedostatek prostředků díky úplatkům? Může to být vina kohokoliv z nich, ale nejspíše to bude kombinace všeho.

Ale nemusí se stavět jen betonový most, či jiné velké inženýrské dílo. V Praze slouží již mnoho desítek let železný most, provizorní, ženijního typu. Postavit ženijní most, pro lehčí automobily je otázka několika dní. Vyrobit desítky těchto typizovaných mostů je otázka několika měsíců. Je nyní na politicích, jak o oněch 88 úrovňových přejezdů na trase Ostrava Praha, rozhodnou. Některá křížení potřebují velký most, jinde mohou být provizorní mosty, některá křížení se musí zrušit. Do dvou let zde nemusí být ani jedno úrovňové křížení a stálo by to zhruba tolik, kolik se nalilo do golfu. 

Autor: Aleš Müller | úterý 11.8.2015 9:48 | karma článku: 18,26 | přečteno: 610x
  • Další články autora

Aleš Müller

Politické pitomosti kolem nás

13.6.2018 v 15:45 | Karma: 26,54

Aleš Müller

O Czexitu s černým humorem

7.2.2018 v 10:55 | Karma: 24,31

Aleš Müller

Praha Brno po D1, s humorem

26.10.2017 v 16:51 | Karma: 22,96

Aleš Müller

EET - mizerné technické provedení

7.11.2016 v 12:19 | Karma: 33,58

Aleš Müller

Taxikáři blokují magistrálu

8.2.2016 v 11:58 | Karma: 19,24

Aleš Müller

Ministerstvo švihlé chůze

7.1.2016 v 8:18 | Karma: 16,83

Aleš Müller

Hodnocení 17. listopadu

18.11.2015 v 7:42 | Karma: 9,86

Aleš Müller

Řecko a Česko - stejná cesta

20.7.2015 v 8:07 | Karma: 22,72

Aleš Müller

Ze života ženatého muže

26.6.2015 v 8:34 | Karma: 6,04
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Muž vyššího věku (Nerudu již oslovovali velebný kmete). Živnostník, účetní, poradce. Manažer neziskové organizace s dlouholetou tradicí. 

Seznam rubrik