Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studénka - symbol politiky

11. 08. 2015 9:48:16
Ohledně již druhého neštěstí ve Studénce padlo hodně zajímavých názorů, slibů, nic neříkajících vyjádření. Ale nikdo neřekl holou pravdu – za druhé neštěstí ve Studénce mohou jen a pouze politici.

O tom, co se bude opravovat, budovat, jak, kolik to může a nemůže stát, to vše je plně v rozhodnutí politiků.

Politici rozhodovali a stále rozhodují, o tom, zda se na vysokorychlostních tratích budou budovat nadjezdy, podjezdy či závory a za kolik. Zjistěte si, kdy padlo rozhodnutí o opravě této části koridoru, kdo byl v té době ministrem dopravy, financí a kdo premiér a můžete jim useknout pravou ruku, neboť se podepsali pod špatná rozhodnutí.

Politici rozhodli kupříkladu, že do golfových areálů se nalilo v uplynulém dotačním období něco kolem 500 miliónů korun. A spočítejte si, kolik nadjezdů by se za golfové areály dalo pořídit.

Je politické rozhodnutí, zda někde bude most, podjezd, úrovňové křížení nebo i nic. Ve Studénce je na druhém konci nádraží nový most, a tento přejezd zde být nemusel, mohla zde být jen lávka pro pěší. Ale to je opět politické rozhodnutí, neboť všichni železniční inženýři Vám řeknou – tam kde jezdí Pendolino, nemá být úrovňové křížení.

Co jsem měl možnost poznat stavební techniky, architekty, přejí si odevzdat dobré dílo. Nejsou to hoštapleři, co opraví pár pražců a nehledí vlevo vpravo. Bude zajímavé sledovat, jak soud rozhodne o vině při zřícení výstavby mostu na druhém konci, tohoto již proklatého nádraží. Ale dovíme se o pozadí? Jak stanovil zadavatel cenu? Jak někdo rozhodl o postupu výstavby? Rozhodl o viditelně špatném postupu technik, manažer, majitel firmy, politik, nedostatek prostředků, nebo nedostatek prostředků díky úplatkům? Může to být vina kohokoliv z nich, ale nejspíše to bude kombinace všeho.

Ale nemusí se stavět jen betonový most, či jiné velké inženýrské dílo. V Praze slouží již mnoho desítek let železný most, provizorní, ženijního typu. Postavit ženijní most, pro lehčí automobily je otázka několika dní. Vyrobit desítky těchto typizovaných mostů je otázka několika měsíců. Je nyní na politicích, jak o oněch 88 úrovňových přejezdů na trase Ostrava Praha, rozhodnou. Některá křížení potřebují velký most, jinde mohou být provizorní mosty, některá křížení se musí zrušit. Do dvou let zde nemusí být ani jedno úrovňové křížení a stálo by to zhruba tolik, kolik se nalilo do golfu.

Autor: Aleš Müller | úterý 11.8.2015 9:48 | karma článku: 18.01 | přečteno: 608x

Další články blogera

Aleš Müller

EET - jak velké daně jsou ve službách

Hlavním problémem české daňové soustavy je naprostá nevyváženost daňového zatížení. To se projeví po zavedení EET ve službách s vysokým podílem lidské práce. Pojďme počítat.

8.11.2016 v 19:26 | Karma článku: 31.82 | Přečteno: 999 | Diskuse

Aleš Müller

EET - mizerné technické provedení

Za několik dní začne EET, elektronická evidence tržeb, fungovat v reálném provozu. Pojďme se podívat na některé problémy tohoto experimentu, dnes na technické provedení.

7.11.2016 v 12:19 | Karma článku: 33.15 | Přečteno: 1570 | Diskuse

Aleš Müller

Ze života ženatého muže – třídní schůzky

Nedávno byly třídní schůzky našich dětí. Já je nemám moc rád, jednoznačně z doby kdy jsem byl sám žákem, moje vysvědčení a chování nebylo ohodnocení premianta.

14.5.2016 v 8:42 | Karma článku: 15.77 | Přečteno: 679 | Diskuse

Aleš Müller

To nejlepší co jsem četl o terorismu

Četl jsem to, nenapsal, ale s každým slovem souhlasím. Autorem je můj kamarád (dlouho jsme se neviděli) Pavel Kohout, znalec historie, ekonomiky a vyznavač liberálního pojetí svobody, ekonomiky.

28.3.2016 v 12:44 | Karma článku: 27.41 | Přečteno: 695 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Bartošek

Nepřípustná „presumpce viny“!

Trestní řád České republiky je založen na presumpci neviny. Osobě, zjednodušeně řečeno, které není prokázána vina, nemůže být vyměřen trest! Analogicky by tato zásada měla platit i pro konání jiných státních orgánů.

22.8.2017 v 10:29 | Karma článku: 8.22 | Přečteno: 156 | Diskuse

Helena Vlachová

Je mi líto

Je mi líto všech domů, do nichž se nastěhovali vandalové, lidé, kteří si neváží ničeho a vše jen ničí...

22.8.2017 v 6:33 | Karma článku: 22.03 | Přečteno: 394 | Diskuse

Milan Radek

Dozvuky 21. srpna a proč si za něj tak trochu můžeme sami, tak to neopakujme

Začalo to před WW2, Hitler už nebyl k smíchu, a my se buď rafali se sousedy o Těšínsko, co se dělo v Německu se nás netýkalo, jiní chytračili a mysleli že s Ádou jim bude lépe, po WW2 jsme nechali Marshallův plán plavat abysme

22.8.2017 v 1:17 | Karma článku: 25.50 | Přečteno: 525 | Diskuse

Renata Pospiechová

Rusi, Sověti

Bylo mi 9, když přišli. Na ranní mámino - "Vstávejte, Rusi přišli." - vyslovené přes slzy, nikdy nezapomenu. V mé duši tehdy zavládl ještě větší zmatek, než tam byl dřív.. Jací Rusi? A proč přišli?

21.8.2017 v 22:11 | Karma článku: 14.78 | Přečteno: 346 | Diskuse

Libuse Palkova

Globální oteplování

Odborníci se stále přou, jestli současné změny klimatu jsou přirozeným cyklem, a nebo jsou způsobeny lidskou činností. Jisté je, že probíhající globální oteplování má nepříznivý vliv na přírodu a všechny živočichy.

21.8.2017 v 21:06 | Karma článku: 11.20 | Přečteno: 414 | Diskuse
Počet článků 20 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 988

Muž vyššího věku (Nerudu již oslovovali velebný kmete). Živnostník, účetní, poradce. Manažer neziskové organizace s dlouholetou tradicí. 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.